14 July 2012

Mimpi Ular : Tafsir Mimpi



Mimpi tentang ular merupakan lambang musuh yang dapat menyembunyikan permusuhannya. Atau dapat diertikan musuh yang munafik dan sangat membahayakan karena ia tidak berani berhadapan, tapi menyerang dari belakang.

1) bermimpi membunuh ular, ertinya anda akan berhadapan dengan musuh atau pesaing dalam bisnis dan anda menang;

2) bermimpi bertengkar dengan ular dan anda dapat dikalahkan artinya musuh atau pesaina andalah yang menang dalam kompetisi;

3) bermimpi melihat ular mempunyai kaki, ertinya anda mempunyai musuh yang kuat;

4) bermimpi melihat ular tetapi anda merasa takut karena binatang itu memandangnya artinya anda akan dicekam ketakutan

5) bermimpi merasa ada ular keluar dari lubang anus, telinga atau perut artinya sebagian keluarga anda ada yang menjadi musuh secara diam-diam (membenci anda dengan diam-diam);

6) bermimpi memiliki ular, ertinya anda akan mendapatkan kenikmatan dan keberuntungan;

7) bermimpi memiliki ular hitam, artinya anda akan memiliki kekuatan dan kewibawan;

8) bermimpi memiliki ular kecil yang mengkilap kulitnya, artinya anda akan mendapatkan kekayaan;

9) bermimpi melihat ular kecil tiba-tiba menjadi ular besar (ular naga) ertinya bahewa anda akan mendapat pertolongan dari orang yang berkedudukan;

10) bermimpi melihat ular berlari mendekati ertinya anda sedang dicintai atau dirindukan orang lain secara diam-diam;

11) bermimpi melihat ular dalam jumlah banyak dan bermacam-macam ertinya anda akan mendapatkan kebahagiaan;

12) bermimpi bermain-main dengan ular ertinya ada seseorang yang sedang jatuh cinta kepada anda;

13) bermimpi melihat ular di dalam rumah ertinya anda akan kedatangan tamu yang membuat senang seluruh keluarga;

14) bermimpi melihat kulit ular ertinya anda akan mendapatkan kebahagiaan dan kekayaan dari Allah; bermimpi menari dengan membawa ular artinya anda akan mengalami kekacauan dengan kekasih


----------------------O0O---------------------

Semalam aku bermimpi bertemu ular tedung yang sangat besar dan berwarna putih. Apa maksudnya?


--------------oOo-------------


MMM aku terfikir juga gerangan siapakah yang 'admire' aku. Diam-diam? Orang dekat atau orang jauh? Kalau dekat kenapa tidak berterus terang saja, atau sebab malu? Segan barangkali? Jangan bimbang sebab aku sentiasa berfikiran terbuka. Rahsia tetap rahsia :) . Kalau kata hati berkata rindu apa salahnya?

Atau barangkali ada orang yang berniat jahat kepada aku? Sihir? Kalau sihir dari sekolah menengah lagi aku sering bermimpi ular. Siapa yang cuba menyihir? Agaknya 'dia' ? Siapa 'dia' ? Jangan bimbang sebab tiada sesiapa yang dimaksudkan dengan 'dia' . Yang pasti bukan anda :) .




45 comments:

  1. org tua2 cakap mimpi ular da org nak masuk meminang..
    sejak bertahun dlu duk mimpi xda apa pun..hehe

    dlam buku tafsir mimpi yg sya beli xda plak psal ular putih nih..mungkin jgak musuh, mungkin jugak kena gangguan jin..hanya Allah saja yg tau..

    doa2 jalah moga dijauhkan hal2 yg buruk tu ya..

    ReplyDelete
  2. berharap saya bermimpi di patuk ular..hohohoho

    ReplyDelete
  3. sikiutLavender:ooo mmmm jodoh tu ketentuan Ilahi.mimpi mungkin mainan tidur.mungkin petanda juga.sy pun cuba utk elak fikir yg bukan2 :)

    ReplyDelete
  4. sweetHonesty:hoho nk mimpi ular ape?patuk?kalau belit jerk camner?ehehe :p

    ReplyDelete
  5. google . jumpa sini :) tengs atas info . bolat mimpi ular macam2 dlm rumah and luar .

    ReplyDelete
  6. bolat:tafsir mimpi ni sbnarnyer berbeza2 setiap yg lain.mybe xsama maksud.elok tnya pd yg pakar

    ReplyDelete
  7. Last night I was dreaming about a black snake who chasing on me. What so shock, the snake was chased by a cockroach. That is why it went over me. What is that mean?

    ReplyDelete
  8. Saya mimpi ada ular menuju kearah saya. Yang peliknya, ular tu di kejar oleh lipas. Thats why dia pegi tempat saya. So, what is that mean?

    ReplyDelete
  9. smlm mimpi ular sawa besar dan pnjg melintas dpn sy dgn laju time sy bwk kreta waktu mlm..cmtuh mimpi sy huu..pe meaning laa??sape tawu? ke gangguan syaitan tuh?

    ReplyDelete
  10. smlm sy mimpi ular sawa besar dan pjg melintas dpn sy dgn laju time tuh sy bwk kreta waktu mlm..itu mimpi sy..huu ape mksd tuh??mimpi tuh bwat sy terjaga mengejut n smpei menggeletar bdn sy..xtau knape..ape mksd erk??

    ReplyDelete
  11. biasanya mimpi terbahagi kpd 3, iaitu mimpi org yg beriman,atau mimpi sebab terbawa-bawa, atau mimpi sbb gangguan syaitan.
    sy xpandai nak tafsir2 mimpi sbb sy bukan ahli yg tepat utk dirujuk :) tp biasanya kalau mimpi ular tu mungkin membawa petanda yang tak elok,mungkin seseorang sedang memerhatikan kita agaknya :)

    ReplyDelete
  12. Askm..

    Saya mimpi saya nampak ular besar makan orang tapi ular tu tidak apa-apakan saya ular tu berlalu pergi saja. apa maksud mimpi tu.?

    ReplyDelete
  13. saya bermimpi ular hitam yang besar diatas katil saya mematuk tangan saya,dan ular tue hilang...lepas tue ade pulak ular yang sederhana besar berana disebelah saya yang kulitnya mcm ular biasa,bukan hitam..tapi saya sempat menghalau ular tue,takut2 kne patuk lagi...selepas tue saya pergi jumpa mak saya..untuk beritahu tangan saya dipatuk..dn beritahu tangan tak rasa sakit dipatuk...tibe2 sedar dari tidur

    ReplyDelete
  14. kelmarin sya brmimpi d patuk ular tdung,3 kali pda pergelangan kiri dan 1 kali pda tngan kanan, nmun masih hdup pda dlm mmpi tu,dan masih tdak mlepaskn pegangan pda ular tu,ttiba trsdar, dpt kh saudara tafsir kn nya, ia agak celaru kn fkiran sya,trima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. sye bru smlm mimpi y sme ngn awk!!
      cme ade p'bezaan ckit krn sye cbe cekik dya
      dn cbe bling tmpt laen tbe2 dya muncul lg ..

      Delete
  15. saya tadi mimpi ular putih di tempat tidur, dia lagi diem aja. terus ilang gitu aja.

    ReplyDelete
  16. Saye mmpi ular byk dan bermacam2 jenis..dtg mendekati saye... sy terjage jam 3.30 pagi ... smpi sekarang masih terngiang2...

    ReplyDelete
  17. Semalam mmpi ular banyak dan bermacam2 jenis .. dtg kearah saye ... smpi terase lembap dan sejuk kulit ular tu .mcm real dan terus terjage.. tgok jam tepat jam 3.30 pagi... ape mknenye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada sesuatu yang cuba menghampiri anda.awas

      Delete
  18. Semlm mimpi ular bsr wane putih ..erm ape maksudnye ..hrp2 terhindar dr kejhtan ..amin

    ReplyDelete
  19. Smlm mimpi dikejar uLar tedung warna kelabu yg pelbagai saiz.tapi sempat lari dgn terbang.sebelum tido dgr alquran..ape agaknye Tafsiran mimpi sy..?

    ReplyDelete
  20. saya mimpi ttg ular.sunnguh mengerikan...kepala ular..ekor kepala katak..2 ekor...

    saya masih mimpi lg ttg ular..patuk tangan saya.

    saya mimpi lg ular dgn tikus warna putih.

    last semalam pulak saya mimpi ular besar dengan kambing...adakah itu mainan mimpi...??

    ReplyDelete
  21. bertanya langsung dengan ustaz/ustazah utk lbh jelas...mimpi ular ni tak elok..ada kaitan dengan saka..

    ReplyDelete
  22. selalu mimpi ular yg no.7 & 10 :-)

    ReplyDelete
  23. mimpi itukan mainan tidur...jgn lupa basuh kaki sblm tidur tauuu hehe :p

    ReplyDelete
  24. Saya mimpi nampak ular tedung dekat kaki saya.saya sangat takut,krna takut kna patuk.tapi dia tdk patuk saya ular tu diam2 dekat kaki saya.lepas tu pula dia pandai lari sendiri.apa mimpi mcm tu ho? Ular tu taklah besar sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. seseorang mengintai anda tetapi mmbatalkan hasratnya?mungkin merasakan bahawa anda tidak sesuai utk nya...wallahualam :)

      Delete
  25. Ass'kum... Dah 2ari ni smenjak dri mlm jumaat saye n suami mimpi ular. Sye mimpi sseorg bela ular, tpi yg peliknye ular tu mengejar saye n suami.
    Smlm plak suami mimpi ular cube halang kereta die... Ape maksud die erk??

    ReplyDelete
  26. Ass'kum... Dah 2ari ni smenjak dri mlm jumaat saye n suami mimpi ular. Sye mimpi sseorg bela ular, tpi yg peliknye ular tu mengejar saye n suami.
    Smlm plak suami mimpi ular cube halang kereta die... Ape maksud die erk??

    ReplyDelete
  27. Ass'kum... Dah 2ari ni smenjak dri mlm jumaat saye n suami mimpi ular. Sye mimpi sseorg bela ular, tpi yg peliknye ular tu mengejar saye n suami.
    Smlm plak suami mimpi ular cube halang kereta die... Ape maksud die erk??

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin apa yang anda dan suami kehendaki akan gagal dalam mengusahakannya.mungkin.apa pun jangan terlalu percaya kepada mimpi.itu nasihat sy :)

      Delete
  28. Salam.saya mimpi suami saya di patuk 3 ular hitam di lengan. Saya dan anak saya nampak dan menjerit kearah suami saya. Saya nampak beberapa ekor ular hitam lg menuju kearah suami saya. Suami saya cuba untuk membunuh ular tersebut dan berjaya. Dalam masa yg sama sy bermimpi melihat kulit ular sawa yg telah ditinggalkan (ular salin kulit). Saya juga bermimpi ingin diserang kala jengking di dlm bilik. Apakah tafsiran mimpi saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy fikir mungkin akan ada musibah seperti penyakit atau masalah yang akan hadir dlm kehidupan anda sekeluarga.Apapun mungkin itu hanya mimpi sbg mainan tidur sahaja.

      Delete
  29. As...teman suya bermipi di mau pulang pas di pesawt di liat tas dan dompetnya kosong gada ungnya trs di tya ma tmn se pesawat ko majikan ga gsih uang trus dia kmbali pas di pintu rmnya majikan ada ular mengelilinginya dia ketakutan trus ada bunga jatuh bunga melati di tata kaya kalung sama bunga mawr tes dia ksih ma ular ular itu ga mau ularnya satu ber kepala lima ekornya satu ....tolong tapsirkan mimpi ini....wsss

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin akan sukses dlm kehidupan.insyaallah.apapun mimpi itukan mainan tidur :)

      Delete
  30. Semalam saya bermimpi nampak ular keluar dari lubang tanah. Masa nak pukul tuh,ular tuh nak masuk rumah. Apakah maksudnya?

    ReplyDelete
  31. salam saya mimpi saya di gurun dan dilindungi beberapa org lelaki menyelamatkan diri dari ular, tetapi sorang dipatuk dan mati , so kami melarikan diri dan sampai di masjid . apa maksud mimpi tu

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum...

    Saya bermimpi ketika saya turun dari tangga di tingkat atas lalu ular lari keluar bersama dengan isteri saya dan seorang anak perempuan yang sulong untuk menghantar emaknya pergi kerja? Moga tuan dapat memberi tafsiran mimpi ini. Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  33. baru ja semalam bermimpi bermain dgn ular, 2ekor plak tu..

    ReplyDelete
  34. tu hari saya mimpi ada ular tedung berkaki kejar aku sambil berkata "eh, tunggu aku!" pa maksud mimpi tu ek?

    ReplyDelete
  35. sejak form 3 lagi duk mimpi pasal ular. kena patuk, kena kejar,kena belit, macam2 jenis ular jugak,, duk dalam gua yang penuh denagn ular..pergi dekat supermarket pun ada ular.. ular telan musuh (dalam mimpi) ... apakah maksud tu? saya kena gangguan ke sebab dalam setiap 2 bulan mesti ada mimpi pasal ular...

    ReplyDelete
  36. Sy bermimpi ular yg bnyk di rumah . Tpy ad ular kecil berada di kaki dan di tilam tido . Cm mana to eh . -pliz bg pendapat

    ReplyDelete
  37. Gan kalo mimpi ane naik kereta terus keereta ane terguling nah ane jatuh di lubang ular..artinya apa ya..thanks

    ReplyDelete